بهرام آقاخان نوازنده گیتار فلامنکو


بهرام آقاخان متولّد فرودین سال ۱۳۵۵ در شهر شیراز می ­باشد. 
شروع موسیقی ایشان ابتدا از طریق مادرشان برای فراگیری گیتار تشویق و ترغیب شدند اما به علت آنکه وی بر این تصور بود که گیتار سازی است که فقط جوانان برای گذراندن اوقات خوش آن را می نوازند از پیشنهاد مادرش سر باز می زند تا آنکه بعد از مدتی با شنیدن قطعات گیتار به شدت به این ساز علاقه مند می شود و بعد از آن این ساز را نزد خواهرش که مقداری با نوازندگی گیتار آشنایی داشت فرا می گیرد و بعد از آن به مدت ۲ سال نزد  استاد کیوان میرهادی به فراگیری و آموختن این سبک از طریق خود آموز می کند . از سن ۱۳ سالگی زیر نظر استاد کیوان میرهادی اموزش گیتار کلاسیک را آغاز نمود .در سن ۱۵ سالگی جذب موسیقی فلامنکو شد و همزمان بصورت خودآموز به فراگیری این سبک پرداخت اولین اجراء تک نوازی خود را در سن ۱۹ و ۲۰ سالگی ( در سال های ۱۳۷۳ و ۱۳۷۵ ) در سبک های کلاسیک و فلامنکو بر روی صحنه اجرا کرد. سبک موسیقی آموخته های ایشان فلامنکو مدرن می باشد،که از پیش گامان این نوع سبک در جهان می توان به «پاکودلوسیا»،«توماتیتو»و«وی سنته آمیگو» اشاره کرد. از جمله سوابق کاری و هنری ایشان می توان به کنسرت های متعددی را به همراه «کاوه ناصحی» به اجرا رسانده است. وی دارای تحصیلات مهندسی عمران از دانشگاه آزاد اسلامی می باشد. ایشان در سال ۱۳۷۸ در رشته راه و ساختمان از دانشگاه آزاد فارغ التحصیل شدند و تقریباً در همین سال بود که تدریس گیتار را آغاز کردند.بهرام آقاخان آلبوم های زیر را منتشر کرده است:

  • آلبوم «آواز ماتادورها» (اثری از: بهرام آقا خان، کاوه ناصحی) در پاییز ۱۳۸۳ روانه بازار موسیقی شده است.
  • آلبوم «پرشیاناس»، در فروردین ۱۳۸۵ روانه بازار موسیقی شده است.
  • آلبوم «رقص آتش»، سومین اثر بهرام آقاخان در سال ۱۳۹۰ است.

از جمله اسایتد ایشان می توان به کیوان میرهادی اشاره داشت.

صفحات مجازی ایشان به آدرس https://t.me/bahramaghakhan و https://www.instagram.com/bahram_aghakhan_guitar/?hl=en می باشد.

 

گردآورنده: ر.مقدم
منابع: وب سایت رسمی آفتاب
وب لاگ رسمی فقط گیتار

 

©کپی برداری از این مطالب و قرار دادن آن در وب سایت­ ها و وبلاگ ­ها به صورت مقاله یا هر فرمت دیگر  با ذکر منبع بلامانع می باشد.