آنا اسپینوسا رودریگِس  Ana Espinosa Rodriguez

 

آنا سازنده گیتار گرانادا (مکتب گرانادا)، متولد سال 1960 در آلمِریا است. او از سن خیلی کم، مانند پدربزرگش که کابینت ساز بود، و والدین او کار می کردند، هنر صنعت چوب خود را در معرض دید قرار داد. سپس وارد دانشگاه شد و لیسانس خود را در رشته تاریخ و جغرافیا گرفت. سپس تحصیلاتش را در رشته هنرهای زیبا ادامه داد.

او در سال 1989 با رِنه بارسلاگ René Baarslag ،سازنده گیتار هلندی که در سال 1977 به گرانادا آمده بود ازدواج کرد. در سال 1994 دوره کارآ»وزی خود را با زنه شروع کرد و اوّلین گیتار خود را یک کپی از گیتار آنتونیو تورِّس Antonio Torres بود در سال 1997 ساخت.

وی به قدری الگوی ساخت گیتار تورِس را دوست داشت، که تا هشت سال فقط از روی گیتاهای تورِس می ساخت.

از آن پس نوع لگوی گیتارهای خود را گسترش داد. تحت راهنمایی های رینه، آنا به شخصه یک سازنده گیتار ماهر شد و گیتارهای خود را نام خود به فروش رساند.

او در حال حاضر مدل های گیتارهای خود را با الهام از مدل های بوشِت Bouchet می سازد. گیتارهای اسپینوسا، دارای میزان صدای بسیار خوب است و سازهای او واقعاً زیبا هستند و هر کسی که با آنها می نوازد، تمایلی به کنار گذاشتن گیتارهی او ندارد.

 

 

مترجم و گردآورنده: م. مؤذن
ویراستار: ر. انبارداران
منبع: وب سایت رسمی زاوالتا

 

©کپی برداری از این مطالب و قرار دادن آن در وب سایت­ ها و وبلاگ ­ها به صورت مقاله یا هر فرمت دیگر  با ذکر منبع و نام گیتاران بلامانع است.