آگاهی

مطمئناً اولین قدم برای وارد شدن به هنر و دنیای موسیقی نیاز به شناخت خودمان دارد. نوع کارمان، دیدگاهمان نسبت به زندگی، اهدافمان، روش زندگی ایی که در پیش گرفته ایم و زمانی که هر روز از صبح تا شب طی می کنیم. تصمیم گیری درمورد این مسیر نیازمند آگاهی نسبی از مسایل مذکور است و همچنین نوع فیزیک بدنمان و نیز جنسیت ما نسبت به انتخاب یک سازی حائز اهمیت است.

برخی مواقع خیلی از افراد، ناآگاهانه و بدون در نظر گرفتن این مسائل وارد این فضا می شوند و هزینه زمانی و مالی را برای مدتی خرج می کنند و از دست می دهند و پس از گذشت چند وقت آن را کار می گذارند و یا والدینی که فرزندان خود را با دلایلی چون پُر کردن اوقات کودکان خود (به طور مثال برای فصل تابستان) یا از روی چشم و هم چشمی دوستان و فامیل و یا چون خود نتوانسته اند این مسیر را طی کنند و یا در زمان کودکی و نوجوانی علاقه به نوعی ساز و یا آواز داشته اند به این مسیر سوق می دهند، بدون در نظر گرفتن علاقه کودکان یا حتی سازی که شاید کودکان آن را دوست داشته باشند. امروزه فرم های استعداد یابی زیادی در دنیا وجود دارند یا آموزشگاه های موسیقی با کیفیتی که می توانند در انتخاب این مسیر کمک بزرگی را به ما کنند.
در پایانفرم ها، نرم افزاری را برای شما قرارداده ایم که تا حدودی می تواند این مسیر را برای شما هموارتر سازد.

 

نویسنده: م. مؤذن
ویراستار: ر. انبارداران

 

©کپی برداری از این مطالب و قرار دادن آن در وب سایت­ ها و وبلاگ ­ها به صورت مقاله یا هر فرمت دیگر بدون ذکر نام گیتاران پیگرد قانونی دارد.