برگزاری دوّمین نمایشگاه ساز خانه ی موسیقی ایران

 

به گزارش خانه موسیقی ایران که در تابستان 1397 منتشر شده بود،  نمایشگاه ساز در نیمه دوم آبان به همت کانون  سازندگان ساز در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه انواع سازهای سنتی، سازهای کلاسیک غربی، سازهای ملی و ابداعی سازندگان ساز در خانه هنرمندان است در معرض نمایش قرار می گیرند و از کلیه علاقندان به شرکت در این نمایشگاه تقاضا شده بود که آمادگی خود را تا 15 مرداد اعلام نموده و نسبت به ثبت نام اولیه خود با خانه موسیقی اقدام کنند. با توجه به درخواست سازندگان مهلت ارسال فرم های شرکت در نمایشگاه ساز تا پایان  وقت اداری روز یکشنبه 29 مهر ماه تمدید شد.

نشست رسانه ای مدیران برگزاری دومین نمایشگاه ساز خانه موسیقی روز دوشنبه چهاردهم آبان با حضور فرمان مرادی (رییس کانون سازندگان ساز)، داریوش النجری (دبیر نمایشگاه)، حمیدرضا عاطفی (مدیر اجرای خانه موسیقی) و عطا نویدی (مدیر اجرایی نمایشگاه) در محل تالار اجتماعات این مجموع برگزار شد.

داریوش النجری عضو هیأت مدیره کانون سازندگان ساز خانه موسیقی ایران و دبیر هنری دومین نمایشگاه سازندگان ساز گفت، این گردهمایی در معاشرت سازندگان و نوازندگان تأثیر بسیار زیادی دارد و می تواند منجر به دیدار اعضایی شود که شاید خیلی همدیگر را نمی شناسند. به اعتقاد ایشان حضور در این نمایشگاه یک رقابت سازنده است که با توجه به امکانات خانه موسیقی شاید خیلینباشد اما همین که یک نمایشگاه با مشارکت این مجموعه در خانه هنرمندغان به عنوان پاتوق اهالی هنر برگزار می شود می تواند اتفاق ارزشمندی باشد.

فرمان مرادی رییس کانون سازندگان ساز خانه موسیقی نیز در این نشست رسانه ای با ابراز خرسندی از برگزاری چنینی نمایشگاهی توضیح داد: کانون سازندگان ساز بیش از یک هزار و دویست عضو پیوسته و وابسته دارد.  در این کانون با همن آقای نوربخش و همکارانشان در خانه موسیقی به فعالیت خود ادامه می دهد و این نمایشگاه نیز بخشی از برنامه های ماست که امیدوارم روزی شرایط آن فراهم شود که بتوانیم آن را به صورت جهانی برگزار کنیم. البته هم اکنون مشابه چنین نمایشگاه هایی در کشورهایی نظیر آلمان و امارت برگزاری می شود و به قدری رویدادهای گسترده ای هستند که تأثیر بسیار زیادی در عرصه ساخت ساز دارد.
وی گفت، برای برگزاری دومین نمایشگاه سازندگان ساز در خانه هنرمندان تلاش کردیم تا فضای این نمایشگاه در محیط گسترده تری برگزار شود اما متأسفانه شرایط مالی اجازه این کار را به ما نداد و ایشان امیدوارند که در دوره های بعد بتوانند شرایط برگزاری این نمایشگاه در محیطی بزرگ تر را فراهم کنند.

 عطا نویدی دبیر اجرایی نمایشگاه در این نشست بیان کرد، حدود یک سال مقدمات برگزاری نمایشگاه به طول انجامید و من در همن جا از خانه هنرمندان ایران بابت همکاری که در این زمینه با ما داشت قدرانی می کنم. این نمایشگاه در چهار سالن طبقه همکف خانه هنرمندان در سه بخش سزاهای ایرانی، سازهای غربی و سازهای ابداعی برگزار می شود.
حدود 50 غرف در این محیط برای هنرمندان شرکت کننده در نظر گرفته شده است. روز افتتاحیه هم ما مراسم ویژه ای را در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان برگزار می کنیم که با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته مخاطبان شاهد یک برنامه جالب توجه خواهند بود.

حمیدرضا عاطفی مدیر اجرایی موسیقی هم گفت، ما در حوزه فروش سازها نیز با توجه به اینکه به شدت از مجدودیت فیزیکی برخوردار هستیم نمی توانیم به صورت گسترده برای این کار اقدام کنیم اما شرایطی وجود دارد که فروشندگان شناخته شده سازهای موسیقی در نمایشگاه حضور داشته باشند و بامخاطبان نمایشگاه در این زمینه ارتباطی داشته باشند.

دومین نمایشگاه ساز خانه موسیقی از 21 تا 25 آبان سال 1397 در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود و ساعت بازدید از این نمایشگاه از ساعت 13 الی 20 خواهد بود.

 

گردآرونده: ر. مقدم
منابع:
وب سایت رسمی خانه موسیقی ایران
وب سایت رسمی انجمن موسیقی ایران

 

©کپی برداری از این مطالب و قرار دادن آن در وب سایت­ ها و وبلاگ ­ها به صورت مقاله یا هر فرمت دیگر  با ذکر منبع و نام گیتاران بلامانع می باشد.