برگزاری چهارمین دوره‌ شب‌های جز با حضور هنرمندان داخلی و خارجی

jazz-nights-1 jazz-nights-213

چهارمین دوره از ویژه‌برنامه «شب‌های جَز»، با شکلی متفاوت از سال های پیش، از روز ششم مردادماه با حضور تعدادی از هنرمندان داخلی و خارجی، توسط مجموعه «سازباز» در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.
 
در این برنامه، کوارتت «کاسته» اولین اجرا بعد از انتشار دومین آلبومش را برگزار می‌کند و کوارتت کیاوش صاحب‌نسق هم برای اولین بار روی صحنه می‌رود. هنرمندان دیگری نظیر تریوی کارلو ماور از ایتالیا، تریوی سردار سرمست، تریوی آرشید آذرین و تریوی نیوئن‌لِ طی چهار شب روی صحنه می‌روند.
 
برنامه‌ شب‌های جز در تابستان 1397 برای چهارمین سال پیاپی روی صحنه می‌رود. این رویداد اما امسال با تغییراتی همراه خواهد بود؛ نهاد فرهنگی و مستقل «سازبار» که بانی و برگزارکننده این رویداد بوده حالا با حمایت مجموعه هاکوپیان، علاوه بر موزیسین‌های داخلی از چند هنرمند برجسته بین‌المللی هم برای شرکت در شب‌های جز دعوت کرده است. همچنین این رویداد که تا پیش از این در دو شب برگزار می‌شد، این بار در چهار شب و در قالب هشت اجرا در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.
 
«شب‌های جز» از روز ششم مردادماه آغاز می‌شود و علاقه‌مندان با تهیه یک بلیت در هرشب می‌توانند به تماشای دو اجرای متفاوت بنشینند. در شب اول، نخست، تریوی «کارلو ماوِر» نوازنده ایتالیایی باندونئون همراه با گیتار و پرکاشن و سپس تریوی «سردار سرمست» به اجرای برنامه می‌پردازند.
 
در اجرای هفتم مردادماه در بخش اول، کوارتت «کیاوش صاحب نسق» آهنگساز نوگرای ایرانی برای نخستین بار روی صحنه می‌رود و در بخش دوم، تریوی «آرشید آذرین» هنرمند ایرانی ساکن فرانسه پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.
 
در روز هشتم مرداد، ابتدا کوارتت «کاسته» که به تازگی با نشر معتبر«ای سی ام» همکاری داشته، منتخبی از دو آلبوم خود را اجرا می‌کند و پس از آن تریوی «نیوئن لِ» روی صحنه حاضر می‌شود. «نیوئن لِ» گیتاریست شهیر فرانسوی، سابقه همکاری با بسیاری از بزرگان موسیقی جز از جمله رندی برکر، ظافر یوسف، وینس مندوزا، رنو گارسیا فونز و … را در کارنامه‌اش دارد. مخاطبان در شب پایانی، شاهد اجرای برنامه متفاوتی از کارلو ماور و نیوئن لِ خواهند دید که در واقع سورپرایزِ فستیوال خواهد بود.
 
امسال در «شب‌های جز» برای نخستین‌بار در کنار اجراهای صحنه‌ای، دو کارگاه آموزشی (ورکشاپ) نیز برگزار می‌شود. اجراها از ساعت 21:30 در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌روند و علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت «ایران کنسرت» مراجعه کنند.

 

گردآورنده: رابی
منبع: وب سایت رسمی پایگاه خبری-تحلیلی موسیقی ما