توصیه ها، مجوز ها و انرژی

 

توصیه ها
از دوستان و آشنایان و موسیقیدانی که قبول دارید درمورد معلّم موسیقی نظراتشان را بپرسید و اگر دانشگاه ها و دانشکده های شهرتان واحد موسیقی دارند از منشی وابسته به بخش یا ریاست بخش ساز سؤال بپرسید.

مجوزها
همه موسیقیدانانی که نوازندگان با تجربه هستند و مدرک موسیقی دارند، معلّمان خوبی نیستند. امّا به احتمال زیاد به دلیل حضور داشتن در کلاس های آموزشی و همکاری با دیگر نوازندگان، طیف وسیعی از تجربیات را دارند. البته که بسیار مواردی وجود دارد که اساتید بسیار خوب یک ساز یا آواز مدارک تحصیلی مرتبط با کاری که انجام می دهند را ندارند. ولیکن سطح توانایی آن ها در تدریس همه چیز را ثابت خواهد کرد.

انرژی
به حس ششم خودتان اعتماد کنید، این را می شنوی! بهترین معّلم برای شما کسی است که خودش برخورد باشد. بسیاری از معلّمان با مدرک و دانشگاه مشابه، و با عملکرد و سابقه تدریس مشابه، روش های مختلفی برای تدریس خواهند داشت. بهتر است قبل از این که قراری برای تدریس بگذارید با او دیدار کنید تا متوجّه شوید آیا با خود او ارتباط برقرار می کنید؟ اگر امکانش نبود، حداقل با او تلفنی صحبت کنید.

 

نویسنده: م. مؤذن
ویراستار: ر. انبارداران

 

©کپی برداری از این مطالب و قرار دادن آن در وب سایت­ ها و وبلاگ ­ها به صورت مقاله یا هر فرمت دیگر بدون ذکر نام گیتاران پیگرد قانونی دارد.