اعتبار

شما برای چیزی که بدست می آورید پول پرداخت می کنید. بدانید که معلّم خیلی ارزان نه تنها امکان دارد تجریه و اعتبار کمتری داشته باشد. بلکه ممکن است اصول اخلاقی بحث قبلی را دارا باشد و اعضای انجمن معلّمان موسیقی را هم زیر سؤال ببرند، روی خودتان و شادی هایتان سرمایه گزاری کنید. این به این منظور نیست که معلّمان با هزینه بالاتر بهتر هستند. برخی از آکادمی های موسیقیِ خصوصی هزینه ها را بالاتر از نرخ معمول ببرند، فقط به این دلیل که به دانش آموزان یک مدرک بدهند.

بسیاری از مدرسانی که در این آکادمی ها تدریس می کنند کمتر از ۵۰ درصد یا نهایت ۵۰ درصد از شهریه را دریافت می کنند. شما می توانید شبیه همان معلّم خارج از آکادمی یا با یک معلّم با همان ویژگی ها با نصف قیمت آموزش ببینید. پس در انتخاب آموزشگاه یا آکادمی موسیقی خود دقّت کنید. البتّه، آکادمی های موسیقی معتبر و با اخلاق زیادی در سراسر جهان وجود دارد که خدمات خوبی به هنرجویان و مربّیان می دهد. فقط تکالیف خود را انجام دهید در قدم اوّل عوامل دیگر را مطالعه کنید.
زمانی را صرف پیدا کردن معلّم نامناسب بگذارید، و از حس ششمتان کمک بگیرید و یک زمان عالی را برای خودتان رقم بزنید.

نویسنده: م. مؤذن
ویراستار: ر. انبارداران

 

©کپی برداری از این مطالب و قرار دادن آن در وب سایت­ ها و وبلاگ ­ها به صورت مقاله یا هر فرمت دیگر بدون ذکر نام گیتاران پیگرد قانونی دارد.