ریکاردو سانچیس کارپیو Ricardo Sanchis Carpio

 

متولد سال 1937 در والنسیا است. مدیر شرکت برادران سانچِیس کارپیو در والنسیا است. که توسط پدر بزرگ او ریکاردو سانچِیس ناچِر Ricardo Sanchis Nacher در سال 1915 تاسیس شده بود.سانچِیس کارپیو برای مدتی به مادرید رفت و برای برخی از سازندگان گیتار کار کرد. و با مانوئل رامیرِس  Manuel Ramirez و دومینگو استِسو Domingo Esteso دوست شد.

او برای کامل کردن هنر و صنعت خود در مادرید ماند و در روزهای یکشنبه به مدت سه سال برای دومینگو کار کرد. در نتیجه خانواده سانچِیس از آن زمان به بعد با دومینگو اِستِسو و وارثانِ او برادران کوند Hermanos Conde ارتباط صمیمانه داشت.

ریکاردو پس از مدتی شرکت را از پدرش Ricardo Sanchis Badia تحویل گرفت و به دلیل کیفیت بالای گیتارهای فلامنکو کلاسیک، آن شرکت را به یک فروشگاه با شهرت جهانی تبدیل کرد.

به او مدرک کارشناسی ارشد ساخت گیتار در سال 1970 اهدا شد.

نسل چهارم خانواده سانچِیس لوپِس داوید و جِرمَن سانچِیس لوپِس  (David and German Sanchis Lopez)پِسرانِ سانچیس کارپیو هستند. و در حالی که هنوز ریکادو همچنان به کار بر روی ساخت گیتار و تاسیس شرکتهایی با ارائه گیتارهای فلامنکو و کلاسیکِ گران قیمت مشغول است، پسران او سرپرستی یکی از کارگاه های او را به عهده گرفتند و تحت نام برادران سانچیس لوپِس Hermanos sanchis lopez  به ساخت گیتارهای فلامنکو و کلاسیک با جنس و کیفیت عالی و مقرون به صرفه مشغول به کار شدند.  که امروزه بسیاری از گیتاریستهای مطرح از گیتارهای این دو برادر استفاده می‌کنند.

 

مترجم و گردآورنده: م. مؤذن
ویراستار: ر. انبارداران
منبع: وب سایت رسمی زاوالتا

 

©کپی برداری از این مطالب و قرار دادن آن در وب سایت­ ها و وبلاگ ­ها به صورت مقاله یا هر فرمت دیگر  با ذکر منبع و نام گیتاران بلامانع است.