سبک راک اند رول (بخش اوّل)

 

واژه راک در لغت به معنای تکان خوردن به جلو عقب، و واژه ی رول به معنای چرخیدن است.

ریشه یابی اخیرتر راک اند رول به موسیقی به نام ریس “race” یا ریتم اند بلوز و موسیقی “hllbilly” یا موسیقی کانتری اند وستِ دهه های چهل و پنجاه می رسد. از دیگر موسیقی هایی که بر راک اند رول تأثیر گذار بوده اند را می توان به موسیقی جز، بلوز، گاسپل، بوگی-ووگی، فولک و بلوگرس (موسیقی فولک مؤثر از موسیقی سنتی ایرلند، اسکاتلند و ولز) اشاره کرد.

عبارت راک اند(در میان سیاه پوستان آمریکا) به عنوان استعاره ای از آمیزش جنسی در آهنگ های بلوز بوجود آمد. در سال 1992 عبارت راک اند رول نخستین بار در یک صفحه (رکورد) موسیقی شنیده شد. صفحه ی “My Daddy Rock Me(with a steady roll)”

 راک اند رول گونه ای از موسیقی عامه پسند است که در آمریکا در اواخر دهه ی چهل و اوایل دهه پنجاه شکل گرفت. امّا ریشه های آن را می توان قرن ها قبل از ضرب آهنگ طبل های بومیان آفریقا و موسیقی فولکلور اقوام سلت (سلتیک) ردیابی کرد. با مهاجرت این مردم به آمریکا، موسیقی آنها با هم در آمیخت و به شکل گیری گونه های تازه ای از موسیقی انجامید.

 

 

مترجم، نویسنده و گردآرونده: علی زینلی
منابع:
تحقیق شخصی مترجم
وب سایت رسمی rockhall
وب سایت رسمی .britannica

 

©کپی برداری از این مطالب و قرار دادن آن در وب سایت ­ها و وبلاگ­ ها به صورت مقاله یا هر فرمت دیگر بدون ذکر نام گیتاران پیگرد قانونی دارد.