سبک موسیقی کانتری Country (بخش دوّم)

 

موسیقی کانتری در واقع همان موسیقی محلی است که به شکل ساده به بیان سنت ها و عواطف می پردازد. موسیقی کانتری سبکی بسیار ساده می باشد و موضوعات، ملودی و اشعار آن شباهت هایی نیز با موسیقی Blues دارد. اکثر ترانه های این سبک بر اساس چند آکورد ساده و یک ملودی خطی ساده می باشند. این شکل از موسیقی علی رغم سادگی باعث پیدایش Style های بسیار متفاوتی گشته است.

موسیقی Country سبکی بود که در میان ساکنان جنوبی ایالات متحده گسترش یافت. موسیقی اولیه Country به شکل بسیار ساده از گیتار و فیدل تشکیل شده بود. اما با گسترش این موسیقی به تدریج ریتم های این سبک از حالت ساده گذشته خارج شده و به تدریج بستر مناسبی را برای پیدایش سبک هایی چون Swing در دیگر شاخه های Pop و Rock فراهم آورد.

سبک کانتری برای گیتار از زیباترین و پر هیجان ترین سبک های گیتار بوده و بطور کلی کانتری پهنه ای از انواع موسیقی فولکلور جنوب کشور امریکا محسوب می شود و از علایق کابوی های (Cowboy) غرب آمریکا پایه می گیرد. اولین نشانه های کانتری را می توان در موسیقی فولکلور اروپا دید ولی تکمیل و گسترش آن در آمریکا بوده و موسیقی کاملا آمریکایی محسوب می شود.

موسیقی کانتری در ایران تا سالهای اخیر آنچنان شناخته شده نبود، اما در سالهای اخیر تعداد افرادی که این سبک را می شناسند یا در آن فعالیت می کنند رو به افزایش است.

انواع سبک موسیقی کانتری

کانتری سنتی Traditional country
کانتری مردمی Pop country

 کانتری مردمی یا پاپ آن طرفداران خیلی بیشتری دارد. در واقع شاخه ای از سبک راک Rock محسوب میشود که پخش آن برای اولین بار از یکی از رادیو های آمریکا بنام رادیو Nashville آن را تبدیل به صنعتی سودآور کرد و جای خود را در بین سبک های سنتی آمریکا تثبیت کرد.

یکی از نمایندگان مشهور موسیقی فولکلور آمریکا باب دایلان (Bob Dylan-1941) بوده که موسیقی او ترکیبی از کانتری مردمی و راک اندرول آمریکا بوده که به سبک Folk Rock شهرت دارد.از دیگر نوازندگان و خوانندگان کانتری میتوان به جانی کاش (Johnny Cash-1932) اشاره نمود که او و گیتارش نمایندگانی قدرتمند برای کانتری سنتی و مردمی هستند.

 

گردآورنده: پ.مقدس پرور
منبع: وب سایت رسمی wiboweb

 

©کپی برداری از این مطالب و قرار دادن آن در وب سایت ­ها و وبلاگ­ ها به صورت مقاله یا هر فرمت دیگر بدون ذکر نام گیتاران پیگرد قانونی دارد.