مانوئل ادالید Manuel Adalid

 

متولد 1951 والنسیا (اسپانیا) است. فرزند مانوئل ادالید لاسارو (Manuel Adalid Lazaro (b. 1923 یکی از شرکای موسس  Francisco Esteve که در سال 1923 تأسیس شد است.مانوئل به طور واقعی در کارگاه ساخت گیتار بزرگ شد، و  در همان جا به مانند شاگرد، تمام تابستان مشغول به کار بود.

در رشته تجارت در دانشگاه والنسیا درس خواند و سپس در رشته مدیریت بازرگانی ادامه تحصیل داد. پس از مدتی فروشگاه گیتار را باز کرد ، که خیلی سریع به یکی از مهمترین فروشندگان گیتار تبدیل شد.

پس از 5 سال به کارگاه Estive   بازگشت و خود را وقف ساخت گیتار کرد. او با راهنمایی و سرپرستی پدر خود، خیلی زود استاد کار ساخت گیتار شد. زمانیکه شرکای موسس Estive به سن بازنشستگی رسیدند به دلیل تجربه فنی و حرفه ای از او خواستند تا مسئولیت اداره کارگاه را به عهده گیرد.

او در سال 1980 مسئولیت اداره کارگاه Estive  را به عهده گرفت و کارگاه را به شرکتی موفق تبدیل کرد، و 55 نفر را استخدام کرد و یک ساختمان 2000 متری را به آن اختصاص داد.

شورای بازرگانی و صنایع دولتی اسپانیا، عنوان صنعتگر ماهر را به او اعطا کرد. نشان احترام دیگری که او در میان سازندگان گیتار اسپانیایی از آن برخوردار بود، به عنوان معاون رئیس صنعتگران ماهر گیتار اسپانیا انتخاب شد. و همچنین به عنوان رئیس انجمن سازندگان سازهای موسیقی اسپانیا برگزیده شد. در سالهای اخیر از او دعوت شد تا کارگاهی را با سیستم ساخت و ساز گیتار اسپانیایی در اسپانیا، فرانسه، چین و ژاپن ارائه دهد.

بعد از سال 2001 او تحقیقات و مطالعات بسیاری، پیرامون تکنولوژی جدید ساخت و ساز گیتار کلاسیک انجام داد. او اکنون گیتارها را تحت نام خود می‌سازد، و در پی آزمایش و تجزیه و تحلیل تکنیکهای جدید ساخت گیتار مانند:  Carbon Fiber  ، Sandwich Tops ،  Nomex و … است.

او تمامی روش های ساخت را تجربه می‌کند تا این سبک ها را با سب کها و روش‌های سنتی ترکیب نماید و به بهترین کیفیت صدای ممکن دست یابد.

 

مترجم و گردآورنده: م. مؤذن
ویراستار: ر. انبارداران
منبع: وب سایت رسمی زاوالتا

 

©کپی برداری از این مطالب و قرار دادن آن در وب سایت­ ها و وبلاگ ­ها به صورت مقاله یا هر فرمت دیگر  با ذکر منبع و نام گیتاران بلامانع است.