مانوئل رِیِس Manuel Reyes

 

مانوئل رِیِس Manuel Reyes(1934-2014)

او به عنوان گیتاریست فلامنکو شروع به کار کرد.ساخت و ساز گیتار را بصورت آزمون و خطا بر روی گیتار‌های قدیمی شروع کرد. اولین معلم مانوئل در ساخت گیتار خواکین سانچِس گالسیتو Joaquín Sánchez Galisteo بود. سانچِس اصول اولیه و اساسیِ ساخت و ساز گیتار را به مانوئل آموخت.

در سال 1949، مانوئل کارگاه خود را در کوردوبا Córdoba تأسیس کرد، و از طریق پِپه مارتینِس Pepe Martínez گیتاریست مشهور فلامنکو، به استاد بزرگ (سازنده گیتار)، مارسِلو باربِرو Marcelo Barbero (b. 1904-d. 1956) معرفی شد.

مانوئل به مادرید رفت تا به طور خصوصی در کارگاه باربِرو شروع به یادگیری و تمرین کند. و حدود یک سال در کارگاه باربِرو دوره کارآموزیِ خود را گذراند. اگر چه باربِرو به او پیشنهاد اشتغال در کارگاه خود را داده بود، اما مشتریان بسیاری ، منتظر گیتارهای او در کوردوبا بودند. بنابراین او مجبور شد به شهرستانِ مادریش بازگردد.

مانوئل فقط گیتار‌های کلاسیک و فلامنکوی ِکنسرتی concert  و حدودا در هر سال 20 گیتار می‌ساخت.پسر او مانوئل رِیِس جونیور Manuel Reyes, Jr  متولد سال 1969 ،از بهترین کارآموزان او بi شمار می‌آید. او از سال 1994 تا زمان مرگ پدرش در دسامبر 2014 تمام وقت با پدرش کا می‌کرد. او در ابتدا با نام پدرش امضا می‌کرد(Manuel Reyes)، ولی از سال 2002 به بعد، ساخت گیتار را با نام خود(Manuel Reyes Hijo) آغاز کرد.

 

 

مترجم و گردآورنده: م. مؤذن
ویراستار: ر. انبارداران
منبع: وب سایت رسمی زاوالتا

 

©کپی برداری از این مطالب و قرار دادن آن در وب سایت­ ها و وبلاگ ­ها به صورت مقاله یا هر فرمت دیگر با ذکر منبع و نام گیتاران بلامانع است.