نرم افزار گیتار پِرو (Guitar Pro)

به احتمال زیاد “گیتار پِرو” را می‌شناسید و از آن استفاده می‌کنید، اما اگر قبلاً از آن استفاده نکرده‌اید، در مورد آن توضیحاتی مختصری می‌دهیم.

اولین و بهترین برنامه طراحی شده برای ویرایش “تبلچرهای” گیتار، باس و دیگر سازهایی که داری “فرت برد” و ۴ تا ۸ سیم است به شمار می‌آید. پخش تبلچر گیتار با موتور صوتی به صدایی نزدیک به صدای واقعی سازها، دلیلی است که گیتار پِرو را بسیار مفید و پر استفاده کرده است. هنگامی که یک آهنگ را در گیتار پِرو بارگذاری می‌کنید، می‌توانید بنوازید و به تبلچر گیتار نگاه کنید. سهولت استفاده آسان و موفقیت آمیزِ شکل یا قالب‌بندی خاص آن، باعث شده که توسط گیتاریست‌ها در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد.موتور صوتی آن به نظر می‌رسد که یک شکل واقعی‌تر از فرمت میدی است. صدای سازهای این نرم‌افزار مانند ابزار واقعی کاملاً طبیعی نیست، اما کیفیت آن به اندازه کافی خوب است که به عنوان یک پشتیبان صوتی استفاده شود.

این نرم افزار فقط برای پخش آهنگ‌های گیتار نیست. در حال حاضر شامل ویرایش برای بسیاری از سازهای دیگر مانند: پیانو یا درامز است. در حقیقت همه ابزارها، بسته به فایل بارگذاری شده شما، در دسترس خواهند بود؛ درامز، باس، گیتار آکوستیک و الکتریک، کیبورد، پرکاشن، ارکستر و سازهای عجیب و غریب. بدین ترتیب شما می‌توانید آهنگی بنویسید که شامل یک بانجو یا یک ارکستر کامل باشد.

اکثر گیتاریست‌ها از گیتار پِرو برای پخش آهنگ‌ها نیز استفاده می‌کنند. این نرم‌افزار به سادگی طیف وسیعی از ابزار ویرایش را در اختیار شما قرار می‌دهد: تغییر نمادها، کلیدها، مدت یا استمرار نت، اضافه کردن افکت‌ها یا متن‌ نت‌ها از طریق میانبرهای صفحه کلید و یا از طریق لیست آیکون‌ها، نام آکوردها، پیشنهادهایی برای جایگزینی انگشتان و شکل آن‌ها. گیتار پرو ابزاری حرفه‌ای برای نت‌نویس‌ها است.

گردآورنده: د.مقدس زادگان
منبع: وب سایت رسمی پی سی دانلود

 

©کپی برداری از این مطالب و قرار دادن آن در وب سایت­ ها و وبلاگ ­ها به صورت مقاله یا هر فرمت دیگر  با ذکر منبع و نام گیتاران بلامانع است.