ویسنته کاماچو Vicente Camacho

 

متولد سال 1928 در شهر مادرید است. فرزند یک سازنده ماهر کابینت و مبلمان اداری است و این حرفه را نیز از پدر خود آموخته است. کاماچو همواره حرفه گیتار سازی را به عنوان مقصد نهایی شغل خود انتخاب کرد.

علاقه وی به موسیقی او را به عضویت در serenade و سایر گروه های موسیقی رهنمون ساخت که موجب اولین دیدار و آشنایی با معلم خودش مودستو بورِگِرو Modesto Borreguero (معاصر سال های 1901 الی 1969 یکی از مشهورترین سازندگان گیتاری بود که از کارگاه مانوئل رامیرس Manuel Ramirez بیرون آمد که از سال 1943 در این حرفه به شهرت دست یافت) شد، کسی که با سانتوس اِرناندس Senatos Hermandes و دومینگو استِسو Domingo Esteso در کارگاه افسانه ای مانوئل رامیرس فعالیت می کرد. کاماچو به مدت هشت سال بین سال های 1952 تا 1960 با بورِگِرو کار کرد و تنها هنرمند چیره دست لایق همکاری با این استاد بزرگ بود. او سپس مستقلاً کار خود را برای اولین بار در سال 1960 به صورت مستقل در ماردید، بارسلونا و بعدها در کل دنیا ارائه داد. در سال های دهه شصت میلادی ویسنته گیتارهای خود را به مدت چند سال از طریق Garrido یکی زا بزرگترین فروشگاه های ادوات موسیقی در مادرید برای چندین سال به فروش رساند. کاماچو از اعضای انجم مشهور سازندگان گیتار مکتب مادرید (Artesanos de la Guitarra, Escuela de Madrid) که از انجم های مطرح این حوزه در اسپانیا به شمار می رود، می باشد. این استاتید هنرمند، سنت قدیمی ایی از قرن ها پیش را به ارث گذاشته اند. سنتی که نه تنها از طراحی عالی، بلکه از نوآوری و بهبود مستمر گیتار به عنوان یکی از ادوات موسیقی بهره برده است. ویسنته کاماچو در سال 1992 بازنشسته شد.

 

مترجم و گردآورنده: م. مؤذن
ویراستار: ر. انبارداران
منبع: وب سایت رسمی زاوالتا

 

©کپی برداری از این مطالب و قرار دادن آن در وب سایت­ ها و وبلاگ ­ها به صورت مقاله یا هر فرمت دیگر  با ذکر منبع و نام گیتاران بلامانع است.