کیوان میر هادی نوازنده گیتار کلاسیک

کیوان میرهادی متولد 1338 در تهران و نوازنده گیتار و رهبر ارکستر کامراتا و دبیر مسابقات کشوری گیتار و ویولون تهران است. در کودکی موسیقی را از سن 9 سالگی آغاز کرد و از سال 1359، گیتار کلاسیک را در محضر دکتر سیمون آیوازیان فرا گرفت. او بعد از گذراندن دوره های تخصصی درس های تئوری موسیقی، آهنگسازی و رهبری ارکستر را به صورت خودآموخته از سال 1369 شروع کرد. سوابق کاری میرهادی در دانشگاه های مختلف مانند دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد، دانشگاه علمی-کاربردی و هنرستان موسیقی به تدریس اشتغال داشته و دارد.

میرهادی در زمینه تألیفات موسیقی یک کوارتت زهی، رکوئیم، مجموعه فولکورهای ایران تنظیم برای کر و ارکستر زهی، 3 فولکور برای ارکستر، مجموعه قطعات تریو و کوارتت برای گیتار کلاسیک را نوشته است. از جمله تألیف کتاب و ترجمه های ایشان موارد زیر می باشد:

  • موسیقی از الف تا ی (تألیف)
  • یک قرن موسیقی مدرن (ترجمه)
  • تکنیک گیتار (ترجمه)
  • گیتاریست کلاسیک

ارکستر فعلی تحت رهبری میرهادی به نام کامه راتا است که از سال 1381 مشغول در زمینه موسیقی کلاسیک و موسیقی معاصر است. مسابقات کشوری گیتار با پایه گذاری برادران فلسفی شکل گرفته و با خروج آن ها از ایران،میرهادی که داور آن مسابقه بوده، دبیری این مسابقه را تا به امروز به عهده دارد. میر هادی تا کنون دبیر 7دوره از این مسابقات بوده است.

گردآونده: د. مقدس زادگان
منبع: وب سایت رسمی دانشنامه ویکی پدیا

 

©کپی برداری از این مطالب و قرار دادن آن در وب سایت­ ها و وبلاگ ­ها به صورت مقاله یا هر فرمت دیگر  با ذکر منبع بلامانع می باشد.