José Luis Montón Amil

خوسه لوئیس مونتون امیل

 

خوسه لوئیس مونتون امیل گیتاریست و آهنگساز، در 1962 در بارسلونا متولد شد. وی یکی از گیتاریستی است که با قدرت در کاتالونیا شروع کرد و او فقط نوازندگی گیتار فلامنکو را نداشت زیرا وی مطالعه خیلی زیادی روی سبک هایی در “jondo ” (خوانندگی عمیق فلامنکو) داشته است. وی با خوسه آنتونیوگالیسیا، آنتونی کانالِسه، خوگین خِریلو، کارمن کُرتِس، مایته مارتین و ایندیو خیاتانو همکاری داشته است.

خوسه لوئیس اولین جایزه مسابقه Hospitalet در سال 1986 و اولین جایزه در مسابقه Nimes در سال 1991 به عنوان آهنگساز را گرفت. او خالق قطعاتی برای نمایش های که توسط اِل پیپا و مانوئل دِ پااُل و همچنین آلبوم های بسیار جالبی را نیزضبط کرده است.

مطالعه موسیقی مخصوصاً دوره کوتاهی بعد از سبک گیتار فلامنکو خیلی زود شروع شد. او یکی از هنرمندان فلامنکویی است که با شدت، سختی و جاهای خالی را با نظر شخصی خود و برگردان تجربه های فرهنگ های موسیقی را به اشتراک گذاشت.

پروژه های موسیقیایی خوسه لوئیس مونتون همیشه به ترکیب چشم انداز فلامنکو آورده می شود که نگاهی فریبنده در اهنگسازی درخشان و خیلی دقیق ، باریک بینی و تسلط وی در نوازندگی همراه است.

موسیقی وی، ، نه تنها از گستردگی ای از نظم رنگ های زیروبمی، با قدرت مسحور کننده، زیبایی و علم دقیق و ریتم های فلامنکو بلکه ریتم های روح انسان است.

 

مترجم و گردآورنده: د. مقدس زادگان
منابع: وب سایت رسمی آندالوسیا
وب سایت رسمی خوسه لوئیس مونتون

 

©کپی برداری از این مطالب و قرار دادن آن در وب سایت­ ها و وبلاگ ­ها به صورت مقاله یا هر فرمت دیگر  با ذکر منبع بلامانع می باشد.