SALVADOR GUTIÉRREZ

سالوادور گوتی اِرِّس

 

سالوادور گوتی اِرِّس در سال 1970 در اسیخا (سِویا) متولد شد. او از سن جوانی شروع به گوش دادن فلامنکو کرد. کسی که در کودکی  و در سن 7 سالگی به صورت خودآموز گیتار را آموزش دید. سالوادور تا سن 11 سالگی به هیچ کلاسی نرفته بود و اولین کلاس وی با گیتاریست اهل اسیخانو مانوئِل دِ پالما Manuel de Palma، بر پایه پالما دِ ریو شروع شد. تنها یک سال بعد یعنی در سن 12 سالگی، با خوانیو اِل کاناستِروJuanillo el Canastero، با خوانندگانی چون لا نی نیا دِ پواِبلوLa Niña de la Puebla، چوکولاته Chocolate، خوان بالدرامو Juan Valderrama، پِ پِ لِئون اِل اسیخانو Pepe León ‘El Ecijano’، خِسوس اِرِدیا Jesús Heredia، رانساپینو Rancapino  و خوسه مِرکِه José Mercé در کلوب تور فستیوال “Del amanecer” در سال 1999شرکت کرد. در سن 15 سالگی مقام اول در مساقبه فدراسیون پِنیا سویاناس Peñas Sevillanas را به دست آورد.

او بهترین نوازنده شناخته شده در جهان فلامنکو است.

وی با رقاصی مانند رافائِل آمارگو Rafael Amargo، ماریا پاخِسِ María Pagés و ماریو مایا Mario Maya همکاری کرده است و با کارمِن لینارِس Carmen Linares، اِسپِرانسا فِرناندِز و خوسه والِنسیا نیز ضبط داشته است.

وی ماریا اسکودیروMario Escudero، ماتیلدا کورال Matilde Coral و مانوئل ماریا Manolo Marín را برای تحصیل در سویا ترک کرد تا اینکه در سال 1991 او مورد نیاز کمپانی مارویو مایا Mario Maya بود. نمایشهایی مثل ” Amargo”، ” El amor brujo” و ” Tres Flamenco movements” را اجرا کرد.

از آن موقع با هنرمندانی مثل  اِ میستِلا، ایسرائِل گالوان، کریستینا اویوس، خوآگین کورتِس، بِلِن مایا، رافائِل کارراسکو، رافائِل امارگوف ماریا پاخِس و رافائیل کمپایا، آمونگو و دیگران و به عنوان عضوی از کمپانی و در موسیقی  پاکو خارانا کارکرده است. از بین آنها Eva Yerbabuena که از سال 1993 در نمایش هایی مثل ‘Eva’, ‘Yerbabuena’ ، , ‘5 mujeres 5’و  ‘La voz del silencio’ همکاری کرد.

اخیراً بخشی از کمپانی آندرس ماریا با همکاری  هنرمندانی مثل چانو لوباتو  Chano Lobato، کارمن لینارس Carmen Linares، آرانخل Arcángel، پُتیتو Potito، انریکه سوتو Enrique Soto، سگوندو فالکون Segundo Falcón، مارینا اِرِدیا Marina Heredia و ترمندیتا Tremendita، آماگون و دیگران شکل داده است.

 

مترجم و گردآورنده: د. مقدس زادگان
منبع: وب سایت رسمی سالوادور گووتی اِرِّس

 

©کپی برداری از این مطالب و قرار دادن آن در وب سایت­ ها و وبلاگ ­ها به صورت مقاله یا هر فرمت دیگر  با ذکر منبع بلامانع می باشد.