حضور “لئو براور ” در فستیوال گیتار ترکیه در سال 1398

 

در فستیوال گیتار ترکیه در سال 98 شاهد یک اتفاق بسیار مهم هستیم و آن هم حضور “لئو براور ” آهنگساز مطرح گیتار کلاسیک هست . شاید اغراق نباشد اگر بگوییم دنیای گیتار کلاسیک از اهنگسازان خلاق و پیشرو عاری شده است هرچقدر در بعد نوازندگی و ابعاد مختلف آن پیشرفت خیره کننده ای داشته است اما به نظر می رسد در آهنگسازی آن پیشرفتی که در نوازندگی رخ داده است در این شاخه دیده نمی شود .

وقتی صحبت از آهنگسازی لئو براور یا نیکیتا کوشکین و رولن دیانز می شود این ها افرادی هستند که آهنگسازی را قدم به قدم به جلو برده اند وگرنه آهنگسازان بسیاری در دنیای گیتار امروز هستند که قطعاتی را ساخته اند و بسیاری هم محبوب هستند.  مسلماً محبوبیت یک قطعه یا یک آهنگساز دلیلی بر پیشرو بودن وی در این جریان نیست وگرنه بسیاری لئو براور را با قطعه زمانتیک ” یک روز نوامبر ” می شناسند و نیکیتا کوشکین را با ” آشر والس” و دایز را با ” تانگو ان اسکای”. شاید این قطعات حتی عامه پسند باشند اما تاکید بر این سه آهنگساز نه بدلیل قطعات نام برده شده بلکه به خاطر صد ها اثر ، ساخت و تنظیم  است که در محیط آکادمیک حرفی برای گفتن دارند و می توانند منبع تغذیه و انگیزه برای آهنگسازان جوان و علاقمندان به این حیطه باشند. در فستیوال آتی استانبول حضور این آهنگساز مطرح را در هشتادمین سالگرد تولدش جشن گرفته خواهد شد.

 

 

گردآورنده: ر.مقدم
منبع: کانال رسمی دنیای گیتار و گیتاریست “گیتارسرا”

 

©کپی برداری از این مطالب و قرار دادن آن در وب سایت­ ها و وبلاگ ­ها به صورت مقاله یا هر فرمت دیگر با ذکر منبع و نام گیتاران بلامانع است.