نگین پارسا از گیتار الکتریک تا خوانندگی

Negin-parsa2-300x300

شاید تصور عموم بر این است که گیتار الکتریک یک ساز مردانه است و خانم ها نمی توانند سراغ این ساز بروند اما این روزها یک نوازنده خانم در کنسرت های تهران تصور مردانه بودن این ساز را بر هم زده است. نگین پارسا در آخرین کنسرت رضا صادقی به عنوان نوازنده گیتار الکتریک روی صحنه رفت و به جز آن تجربه همکاری با خوانندگان دیگری همچون کاوه یغمایی و بنیامین بهادری هم دارد. او علاوه بر نوازندگی، به عنوان همخوان نیز بر روی صحنه هنرنمایی می کند.

نگین پارسا درباره سابقه فعالیتش در زمینه موسیقی گفت: موسیقی را از کودکی با ساز گیتار آغاز کردم و در ادامه به آهنگ سازی روی آوردم و اولین قطعه ام را در هجده سالگی ساختم که ایمان حجت آن را تنظیم کرد. در ادامه زیر نظر بابک ریاحی پور و کاوه یغمایی به صورت حرفه ای وارد عرصه موسیقی شدم. در حال حاضر برای جمع آوری یک گروه راک تلاش می کنم و هدفم منتشر کردن قطعات شخصی است.

وی در ادامه گفت، موسیقی ایران برای بانوان رو به بهبود است. در ردهه های گذشته نگاه مردم به موسیقی بسیار تغییر کرده و این تغییرات عموماً، مثبت بوده است. به علاقه مندان دختر که قصد فعالیت در موسیقی دارند توصیه می کنم که با سازش و نرمش کارشان را پیش ببرند زیرا مبارزه و گارد قطعاً نتیجه عکس خواهد داد.

پارسا درباره اوضاع موسیقی راک گفت: حال موسیقی راک ایران خوب نیست. حمایت مالی نمی شود و انسجام ندارد. تمام ما باید تلاش کنیم مردم را با آثار فاخر آشتی دهیم، فرهنگ سازی کنیم، تعلیم بدهیم و هنر ناب را به گوش آن ها برسانیم.

 

گردآورنده: ر. مقدم
منبع: وب سایت رسمی ایران آرت

 

©کپی برداری از این مطالب و قرار دادن آن در وب سایت­ ها و وبلاگ­ ها به صورت مقاله یا هر فرمت دیگر بدون ذکر نام گیتاران پیگرد قانونی دارد.