گیتار فلامنکو  Flamenco Guitar

در اوایل شکل گیری فلامنکو، فلسفه بوجود آمدن این شیوه گیتار نوازی همراهی با آوازهای محلی مناطقی خاص بود. بعدها این شویه گیتار نوازی تحت تأثیر عوامل فراوانی قرار گرفت که این عوامل فلامنکو را تبدیل به عصاره ای از انواع و اقسام موسیقی های مختلف نمود ( از جمله موسیقی های کولی، عربی، موری، آفریقای، اسلامی و ….، که نظیر این ترکیب در هیچ نوع موسیقی دیگری یافت نمی شود. اما به عقده خوان مارتین، بیشترین تأثیر را در تکامل بنیادین فلامنکو، موسیقی اسلامی داشته است و شباهت های اساسی بسیاری در میان مفاهیم و تکنیک های این دو نوع موسیقی وجود دارد. اما بسیاری از تاریخ شناسان فلامنکو، اصالت فلامنکو را همراهی با آوازهای کولی ها می پندارند که این آوازها روایتگر دردها، شکنجه های روحی و جسمی، آرزو، امید، عشق، نفرت، شادی و ماتم این مردم سرگردان و رنج کشیده بودند.

در ادامه می توانید روش صحیح  کوک کردن گیتار، چگونگی نشستن و گرفتن ساز را به دو روش  سنتی و مدرن و انواع چوب به کار رفته در تمامی قسمت های گیتار، نگهداری از گیتار، سیم های گیتار همچنین بسیاری از مطالبی که یک نوازنده باید در مورد گیتار خود را بداند را در قسمت آموزش بیشتر بخوانید.

 

 گردآورنده و مترجم: د. مقدس زادگان
منابع:

کتاب شیوه گیتار نوازی فلامنکو نوشته خوان مارتین، ترجمه: محمدرضا نوائی نژاد و کتاب قطعاتی برای تکنوازی دستگاه های فلامنکو پاکوپنیا، ترجمه فرزاد امیرانی

 تحقیق در منابع دهکده جهانی

 

©کپی برداری از این مطالب و قرار دادن آن در وب سایت­ ها و وبلاگ ­ها به صورت مقاله یا هر فرمت دیگر  با ذکر منبع و نام  گیتاران بلامانع است.