عبدالرّحیم جعفری نوازنده گیتار فلامنکو

عبدالرّحیم جعفری متولد 1353 در تهران است. در دوران نوجوانی در سن  13 سالگی به تشویق مادرش شروع به آموخت گیتار نزد استاد کیوان میرهادی نمود. در همان دوران با گوش دادن به صفجه های موسیقی پدر به طور تصادفی با موسیقی فلامنکو آشنا شد و از آن پس شروع به کاوش و جستجو در زمینه هنر و موسیقی فلامنکو پرداخت و در ابتدای این راه از استاد سپهر ارجمندی چیزها آموخت. در 19 سالگی به آمریکا رفت و در آنجا با استاد گیتار فلامنکو جینو د آئوری (Gino d’Auri) آشنا شد و از او درس های گرانقدری در زمینه آثار استاتید بزرگ فلامنکو به ویژه سابیکاس (Sabicas) و ماریو اسکودرو (Mario Escudero) فرا گرفت. سال ها بعد در فوریه 2005 به شهر سویا (Sevilla) در اندلس (Andelucía) رفت تا از نزدیک با رموز شگفت انگیز این هنر پیچیده و پر رمز و راز آشنا شود. در همین سال وارد بنیاد هنر فلامکو کریستینا هرن (Fundacion Cristina Heeren de Arte Flamenco) شد و با دریافت بورس تحصیلی از این بنیاد، دوره کامل آموزش این بنیاد را تا سال 2008 به پایان رساند. از سال 2008 تا 2015 به عنوان نوازنده رسمی آکادمی آندرس مارین فلامنکو ابیرتو (Andrés Marín Flamenco Abierto) – یکی از معتبرترین مدرسه های هنر رقص و آواز فلامنکو در کنار اساتید بزرگ و صاحب نام مشغول کار و کسب دانش و تجربه شد.

چند تنی از این اساتید عبارتند از:
Andrés Marín (یکی از مطرح ترین رقصندگان صاحب سبک)

خوانندگان سرشناس:
Juan Peña-El Lebrijano
José de la Tomasa

Enrique Soto sordera
Segundo Falcón

تعدادی از رقصندگان بزرگ که حرکات آن ها سرشار از ظرافت و سلیقه عبارتند از:
Belén Maya
Patricia Guerrero
Úrsula Lopez
Leonór

در طی این سال ها هرگاه به مادرید (Madrid) رفت نزد استاد برادرش ریکاردو مدرگو (Ricardo Modrego) اکومپانیست پاکو دلوسیا (Paco de Lucía) در دره های شصت و هفتاد میلادی به دفعات درس های آموزنده  و فراموش نشدینی گرفت.
از سال 2011 با نوازنده طراز اول همراهی، سالوادور گوتیررز (Salvador Gutiérrez) آشنا شد و نکات بسیار ارزنده از این استاد برجسته همراهی آموخت که سر آغاز راهی جدید برای وی شده است.
از جمله فعالیت های هنری او می توان به دو دوره آموزش (Workshop) به منظور همارهی رقص و آواز فلامنکو در سال های 92 و 93 در تهران برگزار کرده است که مورد توجه و علاقه نوازندگان شرکت کننده قرار گرفته اند.
عبدالّرحیم جعفری با گروهی متشکل از رقصندگان و خوانندگان در کشورهای اسپانیا، روسیه، مونتنگرو در کنسرت ها شرکت کرده و بارها مسئولیت همراهی رقصندگان رد رقابت های رقص فلامنکو را بر عهده داشته است.

گردآورنده: د. مقدس زادگان
منبع: وب سایت رسمی مدرسه کوچک فلامنکو عبدالرّحیم جعفری

©کپی برداری از این مطالب و قرار دادن آن در وب سایت­ ها و وبلاگ ­ها به صورت مقاله یا هر فرمت دیگر  با ذکر منبع بلامانع می باشد.