خوسهِ رامیرِس دوّم José Ramirez II

خوسهِ رامیرِس دوم Jose Ramirez II (1885-1957) نیز در مادرید به دنیا آمد. او در سن جوانی، کار آموزیِ ساخت گیتار را نزد پدرش خوسه رامیرِس اول (José Ramirez I) آغاز کرد. وی همزمان به یادگیری نواختن گیتار نیز پرداخت.

بر خلاف میل پدرش، زمانیکه 20 سال داشت به نیروی نظامی محلی پیوست و به عنوان گیتاریست برای یک تور آمریکای لاتین مشغول به کار شد. رامیرِس دوم پس از بازدید از آرژانتین، شیلی و اروگوئه تصمیم گرفت به اسپانیا باز نگردد و در بوئِنوس آیرِس بماند. در آنجا ازدواج کرد و اولین پسرش خوسه رامیرِس سوم متولد شد.

دو سال پس از مرگ پدرش، رامیرِس اول، در سال 1923 نزد خانواده ‌اش به اسپانیا بازگشت و کسب و کار خانواده را به عهده گرفت و خیلی سریع خود را به عنوان استاد کارِ ساخت و ساز گیتار معرفی کرد. در سال 1929 در نمایشگاه آمریکای لاتین در سِویا Sevilla  به او جایزه بهترین گیتار ساز سال را اهدا کردند: جایزه طلایی.

خوسه رامیرِس دوم، در طی زندگی طولانیِ حرفه‌ای‌اش  نه‌تنها به پسرش رامیرِس سوم José Ramirez III بلکه به مارسِلو باربِرو Marcelo Barbero  نیز تعلیم داد.

 

مترجم و گردآورنده: م.مؤذن
ویراستار: ر.انبارداران
منبع: وب سایت رسمی رامیرس

 

©کپی برداری از این مطالب و قرار دادن آن در وب سایت­ ها و وبلاگ ­ها به صورت مقاله یا هر فرمت دیگر  با ذکر منبع و نام گیتاران بلامانع است.